Skip to content

Alla våra produkter är slutsålda – men NYHETER är på väg!🚀 Anmäl dig för att få en notis när de släpps!♡

Retur & Återbetalningspolicy

 

Retur & Återbetalningspolicy

Vi har 30 dagars ångerrätt, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära retur efter att du mottagit din vara. Vi accepterar inga returer 30 dagar efter leveransdatum. Kom ihåg att vi INTE ERBJUDER GRATIS RETURER ELLER RETURETIKETTER. Det är kundens ansvar att stå för returfrakten om kunden ångrar sitt köp.

På Evighetssmycken prioriterar vi din tillfredsställelse och strävar efter att erbjuda en smidig shoppingupplevelse. Vänligen ta en stund för att bekanta dig med vår omfattande retur- och återbetalningspolicy, som beskriver dina rättigheter och skyldigheter när du initierar en retur eller återbetalning.

 

Returpolicy

30 dagars ångerrätt
Du har 30 dagar på dig från leveransdatumet att begära en retur för alla icke-defekta och icke-förändrade varor. Observera att returer inte kommer att accepteras efter denna period.

Ansvar för returfrakt
Kunden ansvarar för returfraktkostnaderna om inte produkten är defekt. Vi erbjuder inte gratis returer eller returetiketter. 

Villkor för retur
För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd, paketet måste innehålla samtliga originalartiklar (inkl tack-kort), inte på något sätt förändrad från ursprungsformatet, fri från fläckar, skador, distinkta lukter m.m.

Undantag för retur
Vissa varor kan inte returneras av hälso- och säkerhetsskäl, t.ex. färskvaror, personliga produkter, specialtillverkade produkter, produkter för personlig vård, farliga material och brandfarliga vätskor eller gaser, förstörda produkter m.m.

Om ditt paket levereras till brevlådan
Alla våra paket skickas med spårbar frakt. I dom flesta fall får du som kund välja om du vill ha det i brevlådan eller till ett ombud. Gör du inget aktivt val/får inte det alternativet av det aktuella fraktföretaget kommer den i första han levereras till din brevlåda och om den inte får plats där lämnas den till ett ombud. Försändelsen går över i köparens besittning när den levererats i brevlåda/postbox. Om ditt paket registreras som levererat men du inte hittar det i din brevlåda ber vi dig börja med att avvakta 1 vecka och se om det dyker upp antingen i din brevlåda eller på ett ombud. Detta är vanligt. Kontakta sedan fraktföretaget och se om dom kan hjälpa dig att hitta ditt paket. När ett paket levererats till kundens brevlåda räknas det vara i köparens besittning och då går ansvaret över på köparen enligt konsumentköpslagen  6 § 
Evighetssmycken ersätter inte eller återbetalar varor som är registrerade som levererade i brevlådan.  

 

Ej uthämtade varor
Vid ej uthämtade varor debiteras en avgift på 179 SEK för att täcka administrativa kostnader från speditörerna. Om paketet levererats till ett ombud och kunden inte hämtar ut det inom tidsgränsen kommer paketet skickas tillbaka till vårt centrallager. Detta kan ta mellan 20-80 dagar.

 

Eftersom evighetssmycken inte tillhandahåller returavi får kunden valmöjlighet att returnera produkten med valfritt fraktföretag. Vi rekommenderar att man använder spårbar frakt. Detta för att du ska kunna följa din retur.

Bifoga en notis i ditt paket med orsak till returen, namn och ordernummer. 

Skicka din retur till följande adress:

Evighetssmycken

Skvattramstigen 13

605 84 Svärtinge

När vi mottagit och godkänt din retur får du ett mail med information om återbetalning.

 

 

Garanti:

Våra evighetsarmband har livslång garanti. Detta innebär att om låset skulle gå sönder får du ett nytt av oss.  Då vi erbjuder olika typer av kedjor på vår hemsida garanterar vi INTE att kedjan aldrig kan gå sönder. Alla våra kedjor går sönder vid yttre våld, vissa lättare än andra. Hade vi erbjudit kedjor som aldrig kunde gå sönder hade dessa varit farliga att bära. Vårt sortiment innefattar kedjor som är bredare/smalare, tjockare/tunnare och vissa mer tåliga än andra. Du som kund väljer själv vilken kedja du vill köpa. En tunnare kedja riskerar att lättare gå sönder än en tjockare. Vi lämnar därför inte garanti på kedjorna (UNDANTAG ÄR VÅRA armband med pansarlänk. Dessa lämnar vi kedje-garanti på. Vi kallar dessa vår originalkedja). 

Om låset blir obrukbart i samband med låsning får kund själv bekosta ett nytt lås. Vi ersätter inte lås som förslutits ovarsamt, som gått sönder i samband med stängning, blivit böjt eller på något sätt förstört. Kund bär fullständigt ansvar för om låset blir förstört i samband med stängning. Om låsen försluts korrekt kan du inte öppna låset igen och det kommer inte heller gå sönder inom närmsta tiden. Därför rekommenderar vi att man är noggrann och försiktig innan man stänger låset med verktyget.

Om du av någon anledning måste få av dig armbandet pga medicinska skäl skickar vi ett nytt lås till dig. Detta innebär att du som kund måste ansvara för att klippa av LÅSET för att ta av dig armbandet. Klipp inte kedjan. Vi ersätter inte hela armbandet vid dessa tillfällen utan vi ersätter endast låset. Evighetssmycken ersätter inte mer än 3 garanti-artiklar per kund. Om evighetssmycken misstänker att någon av våra garantier missbrukas eller att kund är oärlig har Evighetssmycken AB rätt att avsäga sig den villkorade garantin kring alla avseenden. 

Vid nyttjande av nytt lås på grund av medicinska skäl måste kunden styrka sin medicinska orsak med journalhandling eller liknande handling som evighetssmycken begär. Evighetssmycken ersätter max 3 artiklar per kund.. Efter detta finns möjlighet att köpa enskilda artiklar på vår hemsida. Detta gäller oavsett orsak.

Våra smycken är tillverkade av rostfritt stål och sedan pläterade i guld. Guldpläteringen är gjord i flera lager, med extra skydd och behandling för att vara motståndskraftig. Dem är alltså tillverkade för att hålla vardagligt slitage. Man blir inte heller grön av våra smycken. Beroende på vad man gör i sin vardag eller hur man använder våra smycken finns det en liten risk att guldpläteringen slits med tiden och tappar sin färg. Detta är ett normalt fenomen och inget man någonsin kan undvika till 100% vid pläterade smycken. Detta kan påverkas av olika faktorer som tex: hur man lever i sin vardag, vad man gör, vissa människors svett bidrar till att pläteringen slits mer, hur rent man håller sitt smycke, om man använder syror osv. Att guldpläteringen kan tappa sin färg efter tid är därför inget som går under produktionsfel och inte heller på garantin. 

  

Policy för återbetalning

Behandling av återbetalningar
När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan kommer vi att behandla din återbetalning inom 14 dagar. Om det är en tjänst kommer återbetalningen att påbörjas inom 14 dagar från den dag då du informerade oss om ditt beslut att avbryta tjänsten.

Metod för återbetalning
Godkända återbetalningar kommer att utfärdas med den ursprungliga betalningsmetoden.

Skador och fel
Rapportering av defekta varor
Inspektera din beställning vid leverans och meddela oss omedelbart via e-post på info@evighetssmycken.se om varan är defekt, skadad eller om du har fått fel vara. Rapporter om defekter måste göras inom 48 timmar efter mottagandet av leveransen.

Ej mottagen levererad vara
Om spårningsnumret indikerar lyckad leverans men du inte har fått varan på grund av felaktig adressinformation bekostar kund själv eventuella avgifter för ny frakt. 

 

Avbeställningar

Policy för avbeställning av order

Avbeställningar och ändringar i orderinformation accepteras STRÄNGT taget inom 24 timmar efter att ordern har lagts (om ordern ännu inte har distributeratsi våra system). Vänligen kontakta oss via e-post på info@evighetssmycken.se och ange ditt ordernummer.

Evighetssmycken tar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll, inklusive men inte begränsat till arbetskonflikter, bränder, krig, myndighetsbeslut, reducerad eller utebliven leverans från leverantörer och andra oförutsägbara faktorer. Dessutom ska företaget inte hållas ansvarigt för eventuella ändringar av produkter eller produktegenskaper som görs av respektive leverantör eller andra faktorer som ligger utanför vår kontroll.

Evighetssmycken frånsäger sig vidare allt ansvar för direkta eller indirekta skador eller förluster som kan drabba kunden till följd av köp eller användning av våra produkter eller tjänster. Det är kundens ansvar att använda produkterna i enlighet med de angivna riktlinjerna och att iaktta försiktighet vid hantering av dem. Våra produkter lämpar sig inte till barn. 

Även om vi strävar efter att tillhandahålla korrekt och aktuell information på vår webbplats, garanterar vi inte fullständigheten, riktigheten, tillförlitligheten, lämpligheten eller tillgängligheten av den information, de produkter eller tjänster som tillhandahålls. Användningen av vår webbplats och våra produkter sker på kundens egen risk.

För eventuella retur-relaterade förfrågningar eller frågor, vänligen kontakta oss på info@evighetssmycken.se Vi finns här för att hjälpa dig och se till att du blir nöjd med våra produkter och tjänster.