Skip to content

♡ Världens unikaste smycken ♡ ♡Designskyddat permanent lås ♡

Retur, återbetalning & garanti

Retur, återbetalning och garanti

Vi har 14 dagars ångerrätt, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära retur efter att du mottagit din vara. Vi accepterar inga returer 14 dagar efter leveransdatum. Kom ihåg att vi INTE ERBJUDER GRATIS RETURER ELLER RETURETIKETTER. Det är kundens ansvar att stå för returfrakten om kunden ångrar sitt köp.

På Evighetssmycken prioriterar vi din tillfredsställelse och strävar efter att erbjuda en smidig shoppingupplevelse. Vänligen ta en stund för att bekanta dig med vår omfattande retur- och återbetalningspolicy, som beskriver dina rättigheter och skyldigheter när du initierar en retur eller återbetalning.

 

Returpolicy

14 dagars ångerrätt
Du har 14 dagar på dig från leveransdatum att begära en retur för alla icke-defekta och icke-förändrade varor. Observera att returer inte kommer att accepteras efter denna period. Paketet måste vara levererat till oss inom dessa 14 dagar. I det fall returen inte godkänns oavsett anledning kommer kunden debiteras en hanteringsavgift samt ny frakt om sammanlagt 99:-. 

Ansvar för returfrakt
Kunden ansvarar för returfraktkostnaderna om inte produkten är defekt. Vi erbjuder inte gratis returer, byten eller returetiketter. 

Villkor för retur
För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd, paketet måste innehålla samtliga original artiklar (inkl tack-kort och smyckesbox), inte på något sätt förändrad från ursprungsformatet, fri från fläckar, skador, distinkta lukter m.m.

Undantag för retur
Vissa varor kan inte returneras av hälso- och säkerhetsskäl, t.ex. färskvaror, personliga produkter, specialtillverkade produkter, produkter för personlig vård, farliga material och brandfarliga vätskor eller gaser, förstörda produkter m.m.

Om ditt paket levereras till brevlådan
Alla våra paket skickas med spårbar frakt. I dom flesta fall får du ditt paket i brevlådan. Om det inte går att leverera till din brevlåda kommer postnord lämna det på närmaste ombud och sedan kontakta dig. Försändelsen går över i köparens besittning när den levererats i brevlåda/postbox. Om ditt paket registreras som levererat men du inte hittar det i din brevlåda ber vi dig börja med att avvakta 1 vecka och se om det dyker upp antingen i din brevlåda eller på ett ombud. Detta är vanligt. Kontakta sedan fraktföretaget och se om dom kan hjälpa dig att hitta ditt paket. När ett paket levererats till kundens brevlåda räknas det vara i köparens besittning och då går ansvaret över på köparen enligt konsumentköplagen  6 § 
Evighetssmycken ersätter inte eller återbetalar varor som är registrerade som levererade i brevlådan.  

 

Ej uthämtade varor från ombud
Vid ej uthämtade varor debiteras en avgift på 179 SEK för att täcka administrativa kostnader från speditörerna..

Eftersom evighetssmycken inte tillhandahåller returavi får kunden valmöjlighet att returnera produkten med valfritt fraktföretag. Vi rekommenderar att man använder spårbar frakt. Detta för att du ska kunna följa din retur.

Bifoga en notis i ditt paket med orsak till returen, namn och ordernummer. 

 

Skicka din retur till följande adress:

Swedish treats AB

c/o Papperskungen AB

Plåtslagarvägen 2

861 36 Timrå

 

 

När vi mottagit och godkänt din retur får du ett mail med information om återbetalning.

 

 

Garanti:

Våra permanenta lås har livslång garanti. Detta innebär att om låset skulle gå sönder får du ett nytt av oss. Ditt bekräftelsemail du fick vid beställning fungerar som ditt kvitto och kommer begäras vid nyttjade av garanti oavsett orsak. Vi kommer alltid begära bildbevis på samtliga garantiärenden, reklamationer eller annan önskad ersättning. Vi ersätter inga produkter utan bilder. Då vi erbjuder olika typer av kedjor på vår hemsida garanterar vi INTE att kedjan aldrig kan gå sönder. Alla våra kedjor går sönder vid yttre våld pga säkerhetsrisk. 

En förutsättning för att kunna nyttja våra garantier är att ni förslutit låset korrekt enligt våra instruktioner samt att kedjan hanterats och brukats korrekt. Tex. lås som gått sönder/öppnats pga ej korrekt förslutet kommer inte att gå på garantin eller kedjor där man råkat klämma någon länk i avbitaren kommer inte heller gå igenom garantin. 

Om låset blir obrukbart i samband med låsning får kund själv bekosta ett nytt lås. Vi ersätter inte lås som förslutits ovarsamt, som gått sönder i samband med stängning, blivit böjt eller på något sätt förstört. Kund bär fullständigt ansvar för om låset blir förstört i samband med stängning. Om låsen försluts korrekt kan du inte öppna låset igen och det kommer inte heller gå sönder inom närmsta tiden. Därför rekommenderar vi att man är noggrann och försiktig innan man stänger låset med verktyget.

Om du måste få av dig smycket pga medicinska skäl skickar vi ett nytt lås till dig. Detta innebär att du som kund måste ansvara för att klippa av LÅSET för att ta av dig armbandet. Klipp inte kedjan. Vi ersätter inte hela armbandet vid dessa tillfällen utan vi ersätter endast låset. Vid nyttjande av nytt lås på grund av medicinska skäl måste kunden styrka sin medicinska orsak med journalhandling eller liknande handling som evighetssmycken begär och anser liknande. 

Evighetssmycken ersätter inte mer än 2 lås per kund/ordernummer oavsett anledning. Efter detta finns möjlighet att köpa enskilda artiklar på vår hemsida. Detta gäller oavsett orsak. Om evighetssmycken misstänker att någon av våra garantier missbrukas eller att kund är oärlig har Evighetssmycken AB rätt att avsäga sig den villkorade garantin kring alla avseenden. Evighetssmycken AB äger hela bestämmandet kring vilka ärenden som går på garantin och inte. 

Vid rabatt om mer än 50% på ord.pris på produkten gäller ingen garanti oavsett orsak. 

Vid köp av endast lås gäller ingen garanti.

Vi ersätter inte smycken som man behövt ta av sig pga tex praktikplats som ej tillåter smycken, jobb, säkerhetskontroller på flygplatser eller liknande. 

Våra smycken är tillverkade av rostfritt stål och sedan pläterade i guld alt. silver. Guldpläteringen/silverpläteringen är gjord i flera lager, med extra skydd och behandling för att vara motståndskraftig. Våra smycken rostar inte då dom är gjorda i rostfritt stål. Beroende på vad man gör i sin vardag eller hur man använder våra smycken finns det en risk att pläteringen slits med tiden och tappar/ändrar sin färg. Även om detta inte är vanligt förekommande så är det inget man kan garantera och inget man någonsin kan undvika till 100% vid pläterade smycken. Detta kan påverkas av olika faktorer som tex: hur man lever i sin vardag, vad man gör, vissa människors svett bidrar till att pläteringen slits mer, om man har fler smycken, bär klocka, hur rent man håller sitt smycke, om man använder syror osv. Att pläteringen kan slitas eller förändras i sin färg efter tid är därför inget som går under produktionsfel och inte heller på garantin. 

  

Policy för återbetalning

Behandling av återbetalningar
När vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan kommer vi att behandla din återbetalning inom 14 dagar. Om det är en tjänst kommer återbetalningen att påbörjas inom 14 dagar från den dag då du informerade oss om ditt beslut att avbryta tjänsten.

Metod för återbetalning
Godkända återbetalningar kommer att utfärdas med den ursprungliga betalningsmetoden. Återbetalningen kan ta upp till 14 dagar.

Skador, fel och reklamation.
Rapportering av defekta varor ska ske skyndsamt. 
Inspektera din beställning vid leverans och meddela oss omedelbart via e-post på info@evighetssmycken.se om varan är defekt, skadad eller om du har fått fel vara.

Rapporter om defekter vid leverans av vara/saknad vara vid leverans måste göras inom 48 timmar efter mottagandet av leveransen. Vid reklamation av vara står kunden skyldig att leverera varan/varorna till Evighetssmycken AB. Spara kvitton på frakten och bifoga till vår kundtjänst för att få ersättning. När vi fått in din reklamation, dina produkter och godkänt den sker en återbetalning enligt vår återbetalningspolicy. Från att du lämnat in en reklamation skriftligt till evighetssmycken ab behöver du skicka varan till oss skyndsamt. 

 

Ej mottagen levererad vara
Om spårnings numret indikerar lyckad leverans men du inte har fått varan på grund av felaktig adressinformation bekostar kund själv eventuella avgifter för nya produkter och ny frakt. 

 

Avbeställningar

Policy för avbeställning av order

Avbeställningar och ändringar i orderinformation accepteras STRÄNGT taget inom 24 timmar efter att ordern har lagts (om ordern ännu inte har distribuerats i våra system eller redan är packad). Vänligen kontakta oss via e-post på info@evighetssmycken.se och ange ditt ordernummer.

Evighetssmycken tar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll, inklusive men inte begränsat till arbetskonflikter, bränder, krig, myndighetsbeslut, reducerad eller utebliven leverans från leverantörer och andra oförutsägbara faktorer. Dessutom ska företaget inte hållas ansvarigt för eventuella ändringar av produkter eller produktegenskaper som görs av respektive leverantör eller andra faktorer som ligger utanför vår kontroll.

Evighetssmycken frånsäger sig vidare allt ansvar för direkta eller indirekta skador eller förluster som kan drabba kunden till följd av köp eller användning av våra produkter eller tjänster. Det är kundens ansvar att använda produkterna i enlighet med de angivna riktlinjerna och att iaktta försiktighet vid hantering av dem. Våra produkter lämpar sig inte till barn. 

Även om vi strävar efter att tillhandahålla korrekt och aktuell information på vår webbplats, garanterar vi inte fullständigheten, riktigheten, tillförlitligheten, lämpligheten eller tillgängligheten av den information, de produkter eller tjänster som tillhandahålls. Användningen av vår webbplats och våra produkter sker på kundens egen risk.

För eventuella retur-relaterade förfrågningar eller frågor, vänligen kontakta oss på info@evighetssmycken.se Vi finns här för att hjälpa dig och se till att du blir nöjd med våra produkter och tjänster.